Lägenhet, 12 månader till, och brand.

Jag flyttade till min första egna lägenhet i Måndags. Jag flyttade hemifrån när jag var 15 år och 15 mil därifrån. Men bodde ju inte själv då, sen har jag ju vart på frifot sedan dess, och flyttade när jag skulle fylla 19 till Portugal. Här har jag inte heller bott ensam, och i år fyller jag 21 år. (Inne på 3:e jävla året nu, det är fan fucked)

Men nu, efter att ha bott i sin resväska och hos Oskar-Jonas, Sara-Partik, Kim-Linn, så har jag nu en egen lägenhet som jag spenderar mina kvällar i med en bok och kaffe i soffan, eller ett glas vin (flaska?) på balkongen på kvällen. Helt jävla vidunderligt. Jag har ett kök, ett sovrum, ett vardagsrum och ett badrum. Jag har en balkong från sovrummet och en balkong från vardagsrummet (med dubbeldörrar ut) vilket är helt fantastiskt. Min kloka moder har hela tiden sagt Du är en person som måste bo själv Sarah, du måste få egen tid. Joruserrusatter. Hade hon rätt eller. Hon hade rätt eller. Jag är mina vänner evigt tacksamma att jag fått bo hos dem under först mina "semesterveckor" på Maderia, vilka mynnade ut i "Sommarjobbs period" som senare blev, "Okej, jag skriver på 12 månader till, det är så jävla soft här nere". Yepp. Hon stannar 12 månader till. Galenskap? Mjo. Det skulle jag nog säga ja. Men, jag hade annars bara vart i Sverige o frusit, o blivit deppig o längtat till utlandet, och vart rastlös o bott hemma, och jobbat på fabrik. Jag menar, jag skall ju ändå till Afrika. Why the fuck kan jag inte likagärna vara här då, istället för att gå i raggsockar under vintern i Sverige? Sommaren är ju ändå typ över där nu. Inte sant? Ledsen att säga det Sverige.

Nu sitter jag här hos Sara o kokar.. Det var nämligen inte 33 grader i mitt område när jag gick hemifrån, men det var det visst här uppe. Score eller? Lite mycket kläder känner jag. Men sen är det en sådan jävla värmebölja att skinnet på kroppen är förmycket att ha på sig.

Det brinner ju i stort sett på hela ön nu. Kom ut på terassen på jobbet o ser att hela himlen är gul orange, mitt på dagen. Märkligt... kollar upp mot bergen o hela bergen är täckta med rök. Det har brunnit i 3 dagar nu, och det tar inte slut. Igår spred sig elden 3 km till och nåtr nu snart vattnet. Kände mig super nervös när jag såg det i fredagskväll. Satt på balkongen jag o oskar o drack vin, när hela himlen fylls med aska, som läggs över hela gatorna, husen, människorna. Man blir kolsvart när man är ute, och det är aska överallt. Hela mitt glas vin blev fyllt o vi fick gå in, då det verkligen var träbitar o aska ÖVERALLT. Hela ön är full med eld, rök o aska. Inte det minsta kul måste jag säga. Men man får väl hoppas att det blir bättre. Det freaks me out lite att det är en Ö man är på, vilket begränsar ens flyktvägar en... hel... del. Vi har inte hört om någon evakuering eller något liknande vilket känns bra, men det gjorde de ju inte gällande översvämmningen heller, och det var ju rätt illa.

Ja, nu får jag väl påbörja ett nytt inlägg för att skriva av mig lite. Pheuuuuw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0