Vinstlott i livets lotteri.

I förmiddags skulle jag på en intervju. Känns väl inte sådär jätte peppande med intervjuer, men jag var rätt cool faktiskt. Vet ju att jag kan snacka omkull en snigel om så var fallet.
Väl på plats, så kommer det in en tjej som jag haft mycket roligt med, druckit öl med tjötat i timmar med.
Och tam tam tam - Hon visar sig alltså vara min blivande Chef. Jaha. Så enkelt var det ja.

Sen efter en givande fika & pratstund med henne & co, så drog jag upp till mitt gamla jobb, chillade, minglade, gick en promenad hemåt, tog ett glas vin, satte mig på trappan i solen och läste min nyinköpta tidning.
Sedan kom Mia och vi begav oss till Hunnebostrand för att Luncha på Bella Gästis.
Väl påväg ut från Restaurangen så stötte jag på en man.

Kille: HEEEEEEEEEEEEEEJ!!
Sara: HALLÅÅ!!
Kille: Näe men fan! Tjeeeenare! Hur är läget??
Sara: Åh, det är bara finfint. Är allt bra med dig?
Kille: Jaaa, det är jättebra vännen!
Sara: Såå.. du jobbar här??
Kille: Ja. Hahaha. Det har jag ju gjort de senaste 3 åren men det vet du ju. Haha.
Sara: Äh.. hehe.. eeeh... jaaa... det vet jag ju. Hehe. Jaja. Kul att se dig, vi hörs!
Kille: Detsamma!! Vi ses tjejen!

Väl ute på utsidan så vänder jag mig skräckslaget till Maria och säger: VEM. FAN. VAR. DET??
Hon är lika shockad som jag. Men Sara du känner ju uppenbarligen honom.
Öh, ja. Uppenbarligen gjorde jag ju det. Ganska så bra också. Jag kan inte för mitt liv förstå vem denna snubben ÄR. Hur känner jag honom? Ja.. det är min enda fråga HUR FAN KÄNNER JAG DENNA MANNEN? Läskigt.
Maria är övertygad om att jag har legat med honom. Jag är inte fullt lika övertygad.
Hum... fortsätter famla i mörker.

Eftersom både jag & Maria inatt drömde om trisslotter, så kände vi att idag skulle vara vår LUCKY DAY.
Efter ett antal stopp på kiosker, macker och pressbyråar så kände vi att efter 16 nitlotter var det dags att ge upp. SEXTON JÄVLA NITLOTTER. Och de säger att var 4:e skall vara vinst på? Inte en endaste jävla lott gav oss 25 ynka spänn. Vi köpte fler tidningar, stack hem till mig, satte oss på utsidan i solen och snackade, jämförde tidningar och chillade lite. Nu skall jag ut i trädgården och prata med mamma, ta ett till glas vin, och sen skall jag o Mia på Bio.

FY FAN VAD JOBBIGT DET ÄR ATT VARA ARBETSLÖS OCH BO HEMMA HOS SINA FÖRÄLDRAR!!


N O T






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0