Drömmen om en Take-away.

Hjälp. Drömde att jag fick ett sms av mitt EX inatt, där det stod: Sara, det räcker nu. Jag är inte arg länge. Vi måste ge det en chans till. Herregud. Jag var smått labil när jag vaknade och letade igenom hela mobilen efter det dära meddelandet. Jag vill inte ha det, men hade jag fått det så hade jag träffat honom igen. Det är lite det som bygger på min diagnos. Jag hade åkt dit, han hade blivit kär i mig, och jag hade varit jättenöjd av hans sällskap i några månader, eller veckor, och sedan så hade han bara blivit ledsen igen, och jag hade uppfört mig som en jävla idiot. Vilket jag tycker att jag gjorde större av delen under vårt förhållande när jag fått chans att tänka på det. Jag är ung, jag har inga rättigheter gentemot honom, jag måste resa och leva. Men det jag INTE fattade var att han också hade ett hjärta, och det gav han mig, gång på gång på gång, även om jag stampade på det. STACKARN! Mitt dåliga samvete smyger sig upp mellan skärmen och mitt kaffe, det känns som om någon osynlig mur med dålig energi blockerar mitt tänkande, och jag tror jag börjar få huvudvärk. Hur kan man göra så mot en annan människa? Ja, nej man kanske skall åka dit igen då. Får ta med mig termobrallor och en filt att sitta på, för han öppnar nog inte den dörren i första taget.


Mmm.. Kaffe. Vad skulle jag göra utan det.
Innan jag var tillbaka flyttad till Sverige så längtade jag efter take-away kaffe så jag trodde jag skulle avlida.
Nu. Så är det nog mer regel än undantag att jag går runt med en papperskopp i handen.
Ah, jag säger då det. Dreams really do come true.

Igår var det en lugn dag, med film, käk och trevligheter endast för mig och Mia.
Skönt att bara vara två personer ibland. Idag fyller Mia år, 21 otroliga år, så vi skall upp och fira henne senare.
Senare skall jag på en efterlängtad fika med Lisa. Musheligt!

Nu skall jag dricka upp mitt kaffe, och sedan skall jag ta en lååång walk, och tänka på mitt förra ungdomliga beteende.  Och Mitt framtida vuxna beteende. Min moster sa till mig i förrgår: Sara, även om du är med massa badboys och idioter nu, så är det inte en sådan du kommer välja sedan när du verkligen vill ha någon. Den personen du kommer välja är en riktig mes, han har båda fötterna på jorden och han är stabil, och vet hur man respekterar kvinnor. Honom kommer du välja, för honom kommer du kunna veta hur du skall kontrollera, du kommer kunna lita på honom till tusen procent, och du kommer bli kär på ett sätt du aldrig kunnat bli i någon av idioterna.


Det är ju det jag alltid sagt.
I slutet så vinner nördarna, den mesiga killen, helylle snubben och din bästa vän.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0