FREAKIN' SNEAKERS


Titta här vilken fin bild Oskar gjorde på mig. Det är ju en orginalbild, som han snott ihop i sin MAC, så den ser målad ut.  Är just nu ny profilbild på Facebook. Melike.   

Jag har blivit en sneakers Chick. Vilket jag aldrig trodde jag skulle bli, men när man flyttade tillbaka till sverige så var det stört omöjligt att gå i pumps, eller ballerina. Och sedan var jag fast. Fast i La-sneakers-Hood.
Men jag är inte ensam. Nej nej. Ser inte en endaste tjej ute på krogen, affären, gatan eller någonstans som går i annat än ett par shyssta gummidojjor eller Converse. Kan ju säga att jag trodde man fick vänta lite med conversen i något år innan man är sugen att dra på sig dem, men icke sa nicke. De är överallt. Alla åldrar, jag, lillsyrran och mamma har fått märka våra skor eftersom alla 3 har precis likadana. Mamma är ändå 42, syrran 17 och jag ööh.. 20. Eller säger man 21 när det är lika långt mellan båda?

How ever Jag har iallfall inte på mig någonting annat än just dessa guds prisade skor. Men när jag skulle på intervjun så valde jag faktiskt ett par andra skor, kände inte att Converse passade in dit jag skulle. Jag har nu sedan jag kom hem haft på mig pumps 2 gånger. 1 gång på en överraskningsfest, och en gång på Begravning. Kan ni fatta att pumpsen blir dissade på krogen också? Men jag känner att det är fan najs alltså. Själv går jag för tillfället runt i en kort skinn imitations jacka, leopardmönstrad sjal, gigantiska brillor, ett par chinos och s.å.k.l.a.r.t Sneakers.


Här är mina vänner som tar mig fram genom livet

 

Som ni vet så målar ju jag en del. Men det är värre med att skissa och så, visst gör jag det men det händer mer om jag skall måla en tavla av det senare, så jag skissar upp det först. Men någon som är så helvetes jävla bra på att  skissa och rita med vilken jävla penna som helst är min Bror Sebastian. Ohmyfuckinggod vad han har skills alltså.

Ofta så är det så bra så jag får rysningar när jag kollar på det han gör. Det är sjukt alltså. Tatuerare hade varit det perfekta yrket för honom. Jag funderar på om det var mormors gener som hoppade över Mamma, hennes syster och bror och sedan landade hos mig och brorsan? Men det är också märkligt, för vår lillasyster är totalt värdelös på att skissa, måla, rita ja.. allt som har med det att göra. Men hon är bra på att komma hem sent, festa och skrika. Vi alla blir ju belönade med något.

 

Såhär sitter han och skissar ihop, samtidigt som han gör något annat, som om det vore världens lättaste sak liksom.

Mm, känns sådär lätt va.

 



Och här har vi honom. Mannen, myten, legenden. Krallig och brunbränd.
Ungefär allt som jag inte är för tillfället.
Oooh. Han kommer döda mig om han ser att jag lagt ut denna bilden.

 

 

Näe. Nu skall man väl ta och göra något vettigt. Funderar på att ringa mina flygbolag och kolla så allt står rätt till.

Vet ju att det kommer strula på någon flygplats. Det är liksom så det alltid är med mig och mina resor. Men det kommer bli braa bra bra i slutet.

9 dagar kvar till jag landar på ön. 8 dagar till enorm whiskey konsumtion så jag slipper mina jäkla flygnerver. För jag lär ju inte hamna bredvid snubben som gjort Göran Perssons höftledskula igen.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0