En kärlek & en shysst attityd till resten.

Fan vad det skrämmer mig när jag hör att man bara får en kärlek i ens liv. En sann kärlek.
Jag tror inte det är så, eller jo jag tror det är så. Jag är bara så jävla rädd att jag bränt broarna med den som skulle vart rätt egentligen. Är väl därför jag alltid säger, att det som är menat händer.

Och det kommer jag ju såklart att klamra fast vid, och det säger jag dagligen till mina vänner & min familj. Det är viktigt att ha det i bakhuvudet nämligen, så man inte tappar fotfästet när någonting händer och tror att livet har spelat dig ett elakt spratt. För så är det inte. Livet spelade ut sina bästa kort, för din skull. Förändringar är oftast till det bättre.

Även om man inte ser det då. Så kanske man ser det efter ett tag, i ett annat ljus, på en annan plats eller ett annat år. Många saker har tagit väldigt lång tid för mig att  förstå varför det hänt. Men just nu så känns det som jag har svaret på det mesta i mitt liv. Det gäller bara att gå in i tillfällena som ges med en shysst attityd. Svårare än så är det inte. Du kan inte förhindra att livet går förbi, men du kan välja vad du skall göra med det.




Nu skall jag gå ut på altanen, ta ett sista andetag av denna April kväll, och sedan skall jag sova.


På återseende kära ni!





SJK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0