Påsk & Julfirande

Idag är det Julfirande hos Familjen Karlsson.

Eftersom jag missat två jular i Sverige med släkt, så förenades vi idag och bakade pepparkakor, drack glögg och lyssnade på Julmusik. Göööör mysigt! En del vin har gått åt då jag suttit och pratat med min Moster om livet, män och hur det är att växa upp här på kusten. Hon sa att jag måste dra härifrån. Jag instämde. Men jag kommer inte ta jobbet i Stockholm. Jag är ingen Stockholms chick. Jag är en Göteborgare, eller en Utomlandsare. Men Stockholm, tack men nej tack. Jag har lekt och bakat och busat med mina underbart söta kusiner, med den grövsta Göteborskan man kan tänka sig. De är så söta Axel & Wille.

Sedan bär det ner på fest och en hejdundrandes kväll.
Ser jag fram emot!

Pics från dagens Påsk/Julfirande kommer här:



Pojkarna ville ha sjukhus mössor på sig när de målade äggen (???)




Tjusiga Påskägg

Axel                                                             Wille


Brända pepparkakor


Moster: Hur går det med pepparkakorna Sara?
Sara: Aah.. jättebra. Men de är fortfarande mjuka, så jag tar inte ut dem än.
Moster: Ööh.. har du dem fortfarande i ugnen?
Sara: Ja, det klart. De är ju fortfarande mjuka ju.
Moster: Suck.. De ÄR mjuka, tills du tar ut dem och låter dem stelna. Ta ut dem nu!! Vilken färg har dem?
Sara: Ööh.. Jag skulle vilja säga Mulatt färgade.


Men de är säkert jättegoda, tror ni inte?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0