Du kan ta flickan ur Smögen, men inte Smögen ur flickan.

OH. LORD. VILKEN. DAG.

Vädret är så vackert att jag inte vet vad jag skall ta mig till.
Jag & Josse har spenderat hela förmiddagen i hamnen på Bryggan, precis över havet med frukost!
Solen skiner som man aldrig trott den kunde göra i April, och det är människor överallt.
Alla är glada och jag är så jävla lycklig.

Det är fantastiskt, och vi vet inte ens vad vi skall ta oss till ikväll. Det finns så mycket att göra nu när våren är här.
Det lutar åt grillning, och öl. Men uteserveringar och vin konsumtion är ju inte helt fel det heller. Sedan är ju jag en tjej som är helt uppåt väggarna förtjust i grillning. Det är så mysigt, vackert och man sitter bara och njuter av ett underbart sällskap med gör go mat.

Hur skall man kunna lämna detta stället? Jag vet att jag känner mig rastlös och drivande här men alltså, när solen kommer så vill man aldrig. någonsin. flytta. Sommaren i Kungshamn-Smögen är det mest fantastiska man kan vara med om. Folk som inte kommer härifrån frågar oss vart vi brukar åka på semester på sommrarna.

Vad skall man svara? Detta är utlandet i Sverige. Vi vill inte, tänker inte, och kommer inte åka någonstans.
Detta är The place to be.




Jag antar att man kan ta Flickan ur Smögen, men man kan aldrig ta Smögen ur flickan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0