April april.

Timmarna av frukost är över.
Tack och lov måste jag nog säga. Nybakat bröd, och färskt kaffe är ganska oslagbart en solig vårdag med sina vänner. Men jävlar vad mätt jag är. Måste nog gå och lägga mig en stund för att kompensera bristen på sömn inatt och sedan ta en promenad igen.




Idag är det första April.
Då skall man luras. Karin ville att vi skulle lura Emelie med något. Men jag påminde henne om att vi lurar Emelie 365 dagar om året. Så när Emelie steg in genom dörrarna så spelade Geniet Karin död i soffan. Men tjuvkikade och blev avslöjad. Överväger om det kanske hade gått åt pipsvängen anyway. Jag berättade för Karin att ett år så lurade jag i min familj att det var en påfågel på gräsmattan. Karin tog ett andetag, och sa sedan lugnt och sansat: Sara. Jag tror att din familj spelade med, och därför lurade dig.

Det är underligt hur ens världsbild krossas på några sekunder.


Kommentarer
Postat av: Linn

haha

2010-04-01 @ 16:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0